torsdag, juni 28, 2007

Laheys knådfria bröd

Häromveckan råkade jag se när Martha Stewart bakade tillsammans med ovannämde Lahey. Det där måste jag testa tänkte jag. Jag satte degen igår kväll, så den fick jäsa i 14 timmar. Det ultimata ska tydligen vara 18 timmar. Nu ska den vila i två timmar och sedan ner i gjutjärnsgrytan och in i ugnen. Receptet tog jag hos Gitto. Jag känner så här, it better be good. För det känns ändå lite meckit. Det här att räkna ut tider för att hinna med. Jag vill ju gå och träffa Anna och hennes Bäbis, född i söndags. Jag undrar om Theo kommer att kännas stor i jämförelse, han blir ju sju veckor imorgon.
Vad sägs om dagens frukost förresten, fiberhavregrynsgröt med äppelmos och macka med honung och chevre, en dekadent touch på det annars nyttiga.

Inga kommentarer: