onsdag, juni 27, 2007

Gott och blandat

Smått och gott från kolonin, söta smultron, paprika och aubergineplantor och en zucchiniplanta i blom. Det växer så det knakar därborta och jag hinner inte med. Theo tycker inte att det är kul att ligga i vagnen när jag rensar...


I måndags åkte vi med B's jobb, jag, barnen och svärmor åkte till Gällnö och vände. Hade tänkt gå av på Grinda och bada, men när vi la till där öppnade sig himlen. På vägen hem åt vi lunch, Samuel åt pannkakor naturligtvis, jag som är en riktig köttätare stoppade i mig en riktigt god ångbåtsbiff med smörslungade nypotatis och massor med stekt lök. Svärmor valde strömmingsflundror med potatismos och var mycket nöjd. Man kan undra varför jag valde ångbåtsbiff, jag som jobbat på ångbåt och åker med några gånger om året. Men det är så himla gott! Särskilt när man känner kocken. Det kändes underligt att åka Norrskär och inte Blidösund dock, Blidösundsbolaget kör ju några Waxholmsbåtar i år och några år framöver. Norrskär och Blidan är ju halvsystrar, byggda 1910 och 1911. De påminner mycket om varandra men det finns stora skillnader. Och Blidan har ju en särskild plats i mitt hjärta, där blev ju jag och B ihop. Och jag undrar om inte Samuel blev till ombord...



Det blev ingen midsommarstång i år. Men blommor plockade vi, det växer mycket lupiner! Midsommarblomstret hade dock nästan blommat över.

Inga kommentarer: