måndag, juni 11, 2007

Ditten och datten...

B har magsjuka, stackarn. Försöker pyssla om honom men han är högst ovillig. Vill bara ligga i sängen och känna efter. Nä nu var jag elak. Det är faktiskt synd om honom. Jag fick ringa och sjukskriva honom för han var för matt för att prata.

Själv tänkte jag gå till kolonin och rensa lite. Det är alltid avkopplande, var där och vattnade igår kväll, och sedan började det ösregna. Men det gör inget, som Samuel säger. Hittade förresten honom sovandes på soffan imorse. Folkvandring pågår på nätterna hos oss.

Idag tänkte jag också försöka gå till posten och få iväg Theos namnanmälan till Skatteverket, så att han officiellt heter Theodor, August, Oscar. Så fint. Det är bara det att Pernilla Wahlgrens bäbis också heter Theodor... ja, ja får väl ignorera det. (håller för öronen och sjunger lalalala).

Var på Street barn i lördags i värmen. Fikade med Vas och hennes dotter, som har blivit så vacker och lång att jag tror att en modellkarriär hägrar. Eller en skådiskarriär i Bollywood? Hon är ju halvindiska. Sedan mötte vi upp Sofia som vär där och sålde Pigga barn dvd'n som hon stylat och M filmat. Vandrade sedan från Hornstull till skanstull, med bad och glasspaus. Samuel piggnade till av ett dopp.

Inga kommentarer: