söndag, mars 25, 2007

Finders Keepers!

Idag hände nåt kul! Jag hittade en liten påse, med ett halsband. Det låg vid bankomaten vid Södra station och väntade mig. Det var Finders Keepers som varit i farten. Några, eller någon, syr upp väskor och lägger i saker som de hittat i grovsoprummet! En fantasktisk och miljövänlig idé tycker jag. Jag blev jätteglad. Jag fick en rödblommig påse med ett halsband i.
Jag fick lite dåligt samvete eftersom jag själv slängde en del fullt användbara saker idag, men jag hoppas faktiskt att någon räddar dem från soprummet. Jag brukar själv rädda saker ibland. Min jättefina köksvåg från -40-talet t ex. Ska fota mitt fynd och lägga upp det, men först måste jag ägna mig åt att betala räkningar och rätta nationella prov.

Vi var hos svärmor på Söder idag och åt våfflor och firade våffeldag, men mest käre svåger som fyllde 32 år. Han fick en picnic/grill/kokbok av mig. Han är lite matlagningsintresserad... även om jag tror att det pratas mer än lagas. Han har en kokvrå med två plattor och ingen ugn, och har precis upptäckt keldas Thai-soppa.

Inga kommentarer: