måndag, juli 23, 2007

Vuxenpoäng

Nu har jag och barnen varit ensamma på landet i två nätter, och det ger mig otroligt många vuxenpoäng. Jag älskar verkligen vår sommarstuga, det är ett smultronställe av stora mått för mig. Men genom åren har jag haft en återkommande mardröm som utspelar sig där. Den finns i många varianter, men oftast är det vargar och björnar med och dörrar som inte går att stänga. Detta har gjort att jag har en lätt obehagskänsla när jag är där själv, att jag tvångsmässigt tittar ut genom fönstren när jag står i köket eller ska upp och kissa på natten. Minsta rörelse utanför kan skrämma vettet ur mig. Kan bero på att det finns björnar och vargar där på riktigt, men vi har aldrig sett några. Däremot ser man älg ofta, senast häromdagen stod två och betade rönnsly bakom min stuga. Jag måste försöka jobba med den här rädslan! Kanske var det därför jag drog iväg till Järvzoo igår, för att möta vargar och björnar på riktigt. Fast björnen sov och av vargarna såg vi inte skymten. Däremot såg vi en lokattsunge, en älgbäbis, järvar, myskoxar och så vidare. Samuel fick klappa två älgkalvar och var riktigt lycklig.

Kommentarer från Samuel, " Du är riktigt vacker mamma!, nu ska du säga älskling och krama mig"

Inga kommentarer: