söndag, juli 15, 2007

Biblioteket, återupptäckt!

Jag har alltid varit en läsare av stora mått, sedan barnet och sedemera barnen blev så har det dock blivit lite mindre. Många stämplar i Pocketshops häften har det dock blivit genom åren. Nu ska jag göra ett nytt försök med biblioteket. Jag är nämligen så förbenat dålig på att lämna tillbaka böcker... Tänkte att nu när jag är mammaledig kanske det går bättre, håll tummarna! Trots en filkand i litt.vet är jag pinsamt (med betoning på pinsamt, jag skäms nämligen lite) förtjust i chic lit. Plöjde Mossvikenfruar ( Emma Hamberg) igår kväll och imorse, har också börjat med Vinbär och vemod av Eva Swedenmark och Annica Wennström. Till mitt försvar måste jag säga att jag även läst Ett halvt ark papper och andra noveller av Strindberg... Lånade också en bok av Anita Nair och en av John Irving.
Sonen lånade naturligtvis bara faktaböcker, om djur och dinosaurier. Han kom förövrigt in i vardagsrummet och bad om pengar för en stund sedan. Han behövde fyra kronor för att köpa pokemon för. Sedan skulle han plocka blåbär.

Inga kommentarer: