måndag, juli 16, 2007

Vemod och vinbär - check

Nu är nästa bok utläst. Mitt problem är att jag har mycket svårt att lägga från mig en bok när jag har börjat. Den behöver inte vara särskilt bra för det. Men det är liksom som att titta på film, vem stänger av en helt ok film mitt i? Det blev ganska sent innan jag somnade. Och Theo som sovit hela kvällen var naturligtvis pigg.

Jag tog en ordentlig dust med kolonilotten igår, rensade och klippte gräs och klippte ner de vissnade prästkragarna. Det blev en rejäl hög. Kunde skörda zucchini också, jag undrar vem jag ska skänka bort dem till i år, nu när jag inte jobar. Förra året delade jag ut dem efter att ha fyllt frysen med olika varianter på zucchini. Tror inte att jag får så mycket brytbönor dock, rådjuren har varit på dem och ätit av topparna. Motötterna och rödbetorna kommer fint, för att inte tala om potatisen! Theo kommer få sin första smakportion av hemodlat ekologisk potatis! Mina vinbärsbuskar dignar av bär, så mycket gele blir det. Mamma har beställt, själv har hon och pappa åkt till Taizé för att leva klosterliv i en vecka. Fick ett sms att de kommit fram kl nio igår kväll efter att ha spenderat 40 timmar på buss. Det skulle ha gått på minst 4 timmar mindre, men busschauffören körde i fel riktning i ett par timmar i Tyskland...

Inga kommentarer: