söndag, juli 15, 2007

Tillbaka i huvudstaden

Eftersom det regnade ganska mycket till och från och vi ville gå på Furuvik (tradition) så bestämde vi oss för att åka hem i torsdags. Det sparade lite bensin eftersom det är 12 mil på vägen hem. Det kom några skurar men jag och mina barn och S och hennes E hade det trevligt ändå! Samuel hoppade i en sån där sele på en studsmadrass, det är hans nya favorit.

Annars hade vi det mycket trevligt. Systers bröllop blev mycket lyckat, trots ett ihärdigt regnade. Jag lyckades med frisyren, även om det tog två kvällars övande för att få till den perfekta svinryggen. Vi testade med spolar och hårtork och gelé och produkter för att få till den perfekta rockabillysvinryggen. Syster är väl ingen rockabillytjej egentligen men eftersom att klänningen var sydd från ett vogue vintage mönster från 1958 och de fick åka Cadillac Eldorado (visserligen från 70 - talet) så fick frillan som fick lite höjd, gå under namnet rockabillyfrillan. Hon var så snygg.

Jag ägnade veckan innan åt att baka sju sorters kakor, det var min bröllopspresent. Det blir ett eget inlägg om det.

Inga kommentarer: