måndag, augusti 01, 2005

Måndagen den 1/8

Jaha, det kändes som att den här förmiddagen behövde börjas med ett stort Jaha! (uttalat, eller snarare tänkt, med eftertryck och en aning frågande). Första augusti är det alltså idag. Även om sommaren har senarelagts sedan man var barn så känns det som att första augusti innebär början på slutet. Nedräkningen mot att börja jobba igen, det har varit underbart att ha 9 veckors semester. Men jag var värd det, att jobba som högstadielärare är ingen dans på rosor! En stor eloge till er som gör det och har gjort det länge! Ett stort tack till mina egna högstadielärare för att ni stog ut med mig och mina dryga väninnor. Tack Inga-Britt för att du inte slängde ut mig - även om det var vad jag förtjänade- när jag skrattade så jag ramlade baklänges av stolen. Förlåt för att jag förstörde din lektion. Tack Greta för dina svenskalektioner, jag är ledsen att jag inte lyssnade som jag borde ha gjort. Att du och Inga-Britt följde med 30 niondeklassare till Göteborg och bodde på vandrarhem med oss i Partille är helt otroligt! Själv följde jag och min kollega med 25 tolvåringar till Barnens Ö i våras; och vi hade fyra föräldrar med oss också, och det har allvarligt fått mig att tänka att jag ska försöka avstyra dem från nån klassresa i sjuan... Ok, vi kanske kan ta nån dagsutflykt, då.

Inga kommentarer: