fredag, augusti 05, 2005

Första fredan i augusti

Jeanskjol (vero moda)
Blått linne med broderier och paljetter (hm)
Gula sammetskinaskor (outlet i gamla stan - 69kr)

Idag har jag och Samuel haft en mysig dag. Började med att lapa lite sol på balkongen. Sedan åkte Björnen för att jobba, och Samuel och jag mötte upp Syster vid Ulriksdal där hon jobbat sin sista dag idag. Sen bar det iväg mot ekoparken och 4H gården. Det har blivit något av ett favoritställe den här sommaren. Allt med djur är bra, tycker Samuel. Där blev det medhavd kaffekorg med hembakta bullar. Jag tycker själv att jag bakar väldigt goda bullar... men dessa hade en något rökt smak. Det låg nämligen en gammal pommes frites i botten på ugnen... Lite Hickory som syster sa.
Sedan blev det Eko för inhandling av rengöringsmedel inför den förestående flytten (och lite annat smått och gott - bla en "chockrosa" sonyeriksson... får man impulsköpa mobiltelefoner? Men det liksom stod Annakarin på den...)
Efter detta drog vi in till söder och grillade kryddiga korvar hos systers väninna. Mumsmums. Nu sover det lilla monstret och jag har lekt med nya fånen.

Inga kommentarer: