söndag, augusti 28, 2005

28/8 Söndag

Samuel sover på soffan och jag har som vanligt fastnat framför datorn. Bjuder på pärlor och delar att göra smycken av på Tradera, kollar soffor på Blocket, läser bloggar... Skulle kunna bli sittande i timmar och inte det dåliga samvetet knackade mig på axeln. Solen skiner ute och lektioner väntar på att bli planerade.
Idag har det varit visning på lägenheten, det dök inte upp 25 spekulanter utan det mer blygsamma antalet 6. Men många hade någon med sig så det kanske var 12 här. Svärmor Sivan kom och tog med sig sonsonen ut i naturen under den timmen. Hoppas att nån av dem väljer den så vi slipper sitta med dubbla hyror.
Vi var och köpte målarfärg till nya lägenheten igår. Jag ville ha hallonrött i hallen men Björn höll inte med... konstigt. Vi sejfade med vitt i sovrummet och beiget i vardagsrummet. De hade inte chokladbrunt som vi vill ha i den lilla alkoven som finns i vardagsrummet som vi tänkte ha som datorhörna. Jag längtar till vi får nycklarna och kan sätta igång. Ska nog ringa om det idag och kolla läget.
Annars var jag på Ljunggrens igår. Det var ett trevligt ställe. Richard, fd kollega fyllde år och hade bjudit in vänner till barhäng. Jag och Victoria var lite tidiga, så jag blev bjuden på middag. Super gott och trevligt. Men jag var übertrött så det blev en tidig kväll för mig. Vas kom också och det var jättetrevligt. Saknar henne verkligen som mentorskollega. Hon är helskön och en riktig vän. Hon fick "muggarna" jag köpt på den afrikanska butiken som öppnat i Farsta och hon blev helnöjd, hon fyllde ju 40 för några veckor sedan.
Har ju lånat syrrans bil medan de njuter av solen i Algarve så det blir nog en tur ut till Willys eller nåt när Samuel vaknat.

Inga kommentarer: