onsdag, februari 07, 2007

Vab och badhus, hur går det ihop?

Sonens dagmamma är hemma och sjuk, det händer nästan aldrig. Idag har jag varit hemma med honom, pappan var det igår och får ta det imorgon. Så idag passade vi på att besöka Högdalens simhall. Det var jättemysigt! De har ett litet äventyrsbad från 0-7 år som passade utmärkt. Men vi testade barnbassängen också, och när den blev invarderad av simskolebarn, det är simskola där på onsdagar mellan 11,30-13,30 så testade vi den stora bassängen. Sonen simmade och flöt med hjälp av simring... nä det heter det inte, sån där vit plast mojäng med oranga tuber på ryggen... ja, en sån i alla fall. Han var lycklig! Efteråt hade vi tänkt en Mc Donalds lunch, men det fanns ingen Macke donk i Högdalen längre, så det blev en varmkorv i väntan på bussen. Insåg när jag kom hem att jag fick tillbaka 90 kr på min hundring, billliga korvar! Nu sitter sonen i soffan helt slut och tittar på Björnbröder. Jag ska ta i tu med lite nationella prov så småningom.

Återkommer med bilder på de smarriga semlorna som vi fikade på igår!

Inga kommentarer: