måndag, februari 05, 2007

Måndag igen...

Det är så väldigt ofta måndag tycker jag. Oftare än andra dagar. Måndagar är långa dagar på jobbet med möten och många lektioner. Eleverna höll sig i skinnet idag i alla fall. Mina nior ska ha nationella prov imorgon, och jag måste tillstå att jag är lite nervös å deras vägnar. Man vill ju att ens adepter ska göra bra ifrån sig, det visar ju liksom tillbaks på en själv. Nu tog jag över den här klassen för ett år sedan och då var den väldigt stökig, men jag tycker att det har blivit bra mycket bättre. Tycker faktiskt om dom...
Dagmamman har blivit sjuk, nackdelen med att ha en dagmamma, och det är verkligen den enda nackdelen, är att det inte finns nån back-up när hon är sjuk. Annars är hon guld värd. Det är en liten lugn grupp, de är i hemmiljö och har en hyrd lokal som är jättefin. Dagmammans dotter är suverän på att måla och har målat bilder på väggarna, ur kända barnböcker. Nu är ju B arbetslös så det är ingen panik med att vara hemma men dock. Jag vabbar nog på onsdag om hon fortfarande är sjuk då.

Inga kommentarer: