söndag, februari 04, 2007

Aloo gobi - undrar om det stavas så?


Häromdagen krävde den gravida kvinnan, dvs jag, en grönsaks curry. Det blev till att fräsa lök, garam masala, chilipasta, spiskummin, gurkmeja i olja. Sedan skiva i lite rå potatis och blomkål. Detta lät jag fräsa en stund, sedan hade jag i en dl vatten och lät det sjuda tills vattnet försvann. Då tyckte jag att det var dags för lite kokosmjölk. Anrättningen fick sjuda en stund till tills riset, basmati, var klart. Strax innan servering hackade jag en tomat och hade ner i traktörpannan, det hela smakade mums.


När jag tittar på matbilderna på min blogg måste jag säga att jag äter ganska mycket gul mat... vad betyder det? Kanske hade detta kommit till mig undermedvetet, och det var därför jag hade i ärtor i riset?

Inga kommentarer: