lördag, oktober 01, 2005

Snott från andra bloggare...

This made me think...

För 10 år sedan...

  • Hade jag bott i Stockholm i ett år
  • Gått på Calle Flygare (teaterskola) i ett år
  • Blivit särbo med pojkvännen

För 5 år sedan...

  • Pluggade jag på Södertörn (litt.vet och svenska)
  • Hade bott i första hand sedan ett år.
  • Var särbo med en annan pojkvän

För 3 år sedan...

  • Var min son 4 månader
  • Jag var sambo i samma lägenhet med ny pojkvän
  • Jag hade en fil.kand i litt.vet med genusinrikting

För 1 år sedan..

  • Hade jag börjat vicka som lärare på halvtid.
  • Funderade på att bli särbo med pojkvännen
  • Jobbade ideellt som prod.ledare på en film

För 1 månad sedan...

  • Tog sommarlovet på det fasta lärarjobbet slut
  • Packade vi flyttkartonger till den nya lägenheten som då var en dröm och nu en mardröm
  • Hade sonen växt 2 cm över sommaren

Igår...

  • försökte jag lösa ett mobbingfall på skolan
  • läste jag en reseguide över södra Indien
  • somnade jag i soffan när mannen la sonen

Idag...

  • fick jag sovmorgon
  • gick en lång promenad och köpte billiga nattblöjor till den egentligen torra sonen.
  • ska jag kolla på film när sonen sover och mannen jobbar.

Imorgon...

  • Ska jag gå till Barnadiset med sonen
  • Rätta läxor (frågor på boken Stridshästen av Harry Kullman)
  • Lägga mig i tid inför en ny arbetsvecka

1 kommentar:

Kajsakarin sa...

Måste ju kommentera mig själv... ingen annan gör det ju... Nä, tycker inte ett dugg synd om mig själv.