söndag, oktober 30, 2005

Pengar pengar pengar

Varför är pengar alltid ett problem... det finns aldrig tillräckligt... Har ingen lust all lägga ut alla detaljer här, men slutsatsen är att en hel familj just nu lever på en inkomst. Det går inte, funkar inte. Jag kanske är egoistisk, men när jag äntligen börjar tjäna en någorlunda rimlig lön, så måste jag dela med mig. Hur kan tre instanser bestämma sig för att en person inte har rätt till inkomst, för att den personen jobbade arslet av sig i augusti för att få ut en rimlig inkomst för att kunna betala sina räkningar och skulder. Nej, han borde ha sparat pengarna och lev på i september och oktober, gärna november också. Försök att få 10 000 räcka till hyra, räkningar och mat i tre månader. Jag blir så j-la trött. Nästa val ska jag rösta blankt. Det finns inget parti som förtjänar min röst. Alla politiker tror att det går att stoppa människor i fack och mallar. Men när man som jag och mina närmaste inte faller inom dessa gränser, vad gör man då? Det känns som man blir straffad för att man försöker själv för länge...

Inga kommentarer: