lördag, oktober 29, 2005

Hälsingland du sköna

Tog bussen uppåt igår. Trots busschaufförens uppmaning om bälten var jag en olydig medborgare och lät sonen klättra omkring. Försök och åk buss med en treåring fastspänd i tre timmar!
Det är så skönt att ha lov. Välbehövligt. Kommer antagligen gå alldeles för fort. Men sedan är det bara sex veckor kvar till Indien.

Vi tog en promenad till kyrkogården och tände ljus på alla gravarna, farfar, Ingrid och hennes familj, Systrarna Johansson, det blev vackert. Om jag någonsin kommer att gifta mig så vill jag göra det i den kyrkan. Den är så vacker. Och konstig, en del från 1100-talet och en annan från slutet av 1800. Kanske kommer dock mannen att fria, det stog i fiskarnas horoskop att en del av dem skulle tycka att det var läge att fria nu. Undrar om min sambo tillhör just den delen av fiskarna? Måste ringa och kolla.
"Ja lite" svarade han. Men han var precis på väg in på toa, så han skulle ringa när han var klar...
To be continued.

Inga kommentarer: