torsdag, augusti 09, 2007

Zucchini

Just nu har jag zucchini i allt och ger bort till vänner. Men zucchini är gott till allt! I alla fall allt jag provat än så länge. Idag blev det en paj till lunch med kära Malin och hennes dotter. I den blev det fräst bacon, champinjoner och zucchini. När jag hade hällt i äggstanningen la jag dit tomatskivor. Jag älskar varma tomater.

Paj med zucchini och bacon

Pajdeg
3 dl vetemjöl
125 gram margarin
3 msk vatten

Smula det kylskåpskalla margarinet i mjölet, blanda i vattnet och forma till en deg som du trycker ut i en pajform. Låt pajen vila medan du fräser på grönsakerna.

Fyllning.

ett halvt paket bacon
en halv zucchini i bitar,
tre champinjoner i bitar, fräs och lägg på pajbotten
en tomat i skivor


riven ost enligt smak
3 ägg
2 ½ dl mjölk
salt och peppar, blanda och häll över pajfyllningen och placera ut tomatskivorna ovanpå.

Grädda på 200 grader i 30 minuter.

Inga kommentarer: