tisdag, maj 08, 2007

Nu var det länge sedan...


...det blir lätt så när man går i väntans tider. Jag är grymt trött på att vara gravid och känner mig lätt masochistisk när jag välkomnar varje tecken på smärta. Fick ett tips på hallonbladsté. Ska tydligen kunna sätta igång en.


Det har inte blivit så mycket matlagat på sistone, men några bak har det blivit. Inga särskilt lyckade dock. Skördade lite rabarber i helgen, men de var så få att de inte räckte till en paj, så det fick bli en kaka, men jag gräddade den i en rund form istället för i långpanna, så den hann bli lite torr innan den var klar. Men syster påstod att den var god...


Recept på rabarberkaka,


6 dl mjöl

3 dl mjölk

5 tsk bakpulver

1 ägg,

2 msk smält smör.

Rabarber, mina fick en skvätt vaniljsocker på sig.


200 gr i 20 min. (Min tog längre än så, 50 min... så grädda den i en långpanna! Bakpulvret gör att den sväller upp rejält.

Inga kommentarer: