onsdag, maj 09, 2007

Ingen bäbis...

så ikväll ska jag gå på Me and I party och se om jag kanske ska shoppa lite babykläder... eller nåt till den stora... eller mig? Annars håller jag på att rensar i ekonomin, inser att det kommer att bli en markant skillnad att få 80% av lönen. Så jag säger upp prenumerationer till höger och vänster, försöker sänka CSN avbetalningar och annat.


Bakade en zucchinikaka häromveckan, den blev god. Men lite torr, som allt annat jag bakar nuförtiden. Jag tror att jag är rädd att det ska bli degigt så jag låter allt stå inne lite för länge. Mumsig var den, och säkert ännu mumsigare med lite philadelphia-topping. Men jag har kvar i frysen... Den smakade lite som pepparkaka och blev svagt grön. Jag hade Zucchini i frysen, som jag odlade själv förra sommaren. Nu har jag försått några plantor och resten ska sås på friland, så snart bäbis kommit ut.



Zucchinikaka
3 ägg
2 dl strösocker
1 msk kanel
1 msk malen kardemumma
3 tsk bakpulver
3 dl solrosolja eller annan olja3
dl grovriven gul eller grön zucchini
1 dl grovt hackade valnötter

Gör så härVispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl med övriga torra ingredienser och rör ner i äggsmeten tillsammans med olja, zucchini och valnötter. Häll smeten i en smord och bröad rund form, ca 24 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen, 175°C, i ca 40 min.

Inga kommentarer: