tisdag, november 29, 2005

Saker jag älskar!

Min älskade son, som älskar sina "dinisarier" och som säger - Gnatt, mamma, vi ses i mon bitti, ja lovar!

Min sambo, i sina ulltröjor och med sina teorier om saker och ting, som står på balkongen i snön. Röker iförd en gammal överrock och berättar om hur man surfar 12meters vågor.

Min mamma, min lejonmamma, som trots att jag är vuxen och mamma ändå kan kommendera mig att stanna hemma från jobbet, med värme och kärlek i rösten.

Min pappa, som jag ärvt min plikttrogenhet av, som är stolt över mig i alla lägen, vare sig jag vill låna längdskidor eller pengar.

Min syster som snart kämpat sig igenom sin utbildning, som kommer att bli världens bästa landskapsarkitekt och som kan drömma om hästar tillsammmans med mig.

Min Farmor, som trots ålder och förvirring, orkar krypa på golvet med sin son-dotter-son och genom det bli ung på nytt för en stund.

Min svärmor och svåger, för att det alltid ställer upp när jag kommenderar dom till barnvaktande. Och att de alltid ställer upp med glädje.

V1, för att du gör min vardag lättare. För att du bjuder på dig själv och för att du är den du är. Stark och känslig på samma gång.

S, för att du alltid finns där, för att du är den starkaste kvinnan jag sett i en skepnaden av en liten flicka.

A, för att du är en inspiration och en naturbegåvning - en förebild. Allt är möjligt!

V2, för din värme, din underbara mat, ditt stöd och ditt mentorskap. Vi ses i Chennai.

Y, för att du är du och ingen annan. Livet skulle vara så mycket tråkigare om du var nån annnan.

Järnspisen i Röstbo.

Stenen från vilken man kan se hela hygget, och älgar men aldrig någon björn.

Min lägenhet. Äntligen trivs jag.

Morfar, jag saknar dig fortfarande. Kommer aldrig att glömma när vi drack dricksglas m ed punch på julafton...

Och mycktet mycket mer... återkommer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dina fyra varianter av engelska log jag brett åt! Vill inte gärna kommentera andras kommentarer i någon annans blogg så jag gör det här i din. Kul att läsa vad du skrev hos fisken!