torsdag, november 10, 2005

Kickin da habit

Jag måste sluta äta godis! Måste måste måste.... det här är tufft och jag har bara slutat sedan igår. Godismonstret ryter i mig att gå till Konsum och köpa nåt litet sött. AH, jag blir galen. Men vill man vara fin får man lida pin. Eller vill man känna sig ok i en bikini på Keralas stränder så får man bita ihop. Hårt. Skulle vilja gå ner 10kg till 26/12. Jo jag inser omöjligheten. Men fem då?
Jag brukar sitta framför "The biggest looser" och äta godis eller kakor och tänka att jag är i alla fall inte lika fet som de... Men snart möts vi på mitten, de går ner och jag går sakta men säkert upp.
Knaprar äppelcidervinägertabletter som en tok. Nä, jag överdoserar inte men nästan. Det kan ju inte vara så farligt. Förutom att man nog blir väldigt taskig i magen. Gasig...
Ska börja skriva ner allt jag äter. Det brukar hjälpa. Victoria fotar allt hon äter. För hon är hälsoprojekt för en 7a... Det skulle i alla fall hindra mig från att äta massa onyttigheter.

Hjäääälp, vad är knark mot socker.

Inga kommentarer: