måndag, januari 05, 2009

prestationsångest

Har nu lite text kvar att producera innan jag kan skicka uppsatsen till min handledare. Sen återstår lite plock med fotnoter, innehållsförteckning, inledning och sammanfattning. Men det kan jag ta i helgen. Jag har faktiskt gjort en mental plan. Den planen sa först att jag skulle vara klar kl 24.00, men nu när det bara är två timmar dit tänkte jag först sträcka mig till 02.00 men nu lyder deadlinen, ingen sömn förrän du är klar! Så ju mer te jag dricker och ju mer jag surfar desto mindre nattsömn får jag. Ångest, ångest är min arvedel. Te måste jag iochförsig dricka för jag blir så vansinnigt kall om händerna när jag skriver. Stod och höll i ett par handledsvärmare på min blixtvisit in till stan idag. Var tvungen att akutlåna en bok på bibblan på Medis och kunde ju inte låta bli att besöka Indiska. Köpte en mössa. Den har jag faktiskt på mig nu, jag sa ju att jag fryser.
Jag tycker bara så mycket bättre om att få flyta ut i mina texter, poeta till det liksom, leka med orden. Det gillas inte när man skriver c-uppsatser. Svårt att hindra sig när det bubblar upp dock.

Inga kommentarer: