söndag, april 06, 2008

Ont i baken

Har varit ute och ridit! I flera timmar! Det var helt underbart, underbar häst, Chimova. Jag känner mig smått lyrisk. Men lite i smärta också, men det kunde ha varit värre. Chimova tyckte att det var kul att hoppa jämfota, och bocka lite. Då var det tur att man hade cowboysadel att hålla sig i. Hon hade nämligen inget bett, inget i munnen, utan ett "hackamore" som det heter. Tyglarna sitter i metallskenor på sidan av hästens mun. Så när hon satte ner huvudet och började bocka var det lite svårt att ta upp hennes huvud. Kul var det, men jag känner att jag blev lite rädd i efterskott för det var riktig rodeo. Syster slängde ur sig ett "Snyggt!" bakom ryggen på mig. Hon hade en riktig baddare till Basjkir förresten, Sveriges största. Han hette Agrifrik och hade jättelång man. Vi kom gemensamt fram till att detta var det besta turridningsstället vi varit på!

Inga kommentarer: