söndag, oktober 07, 2007

barnmat



Upptäckte den här barnmaten i en hälsokost på Söder, på Skånegatan där det låg en liten livs förut. Theo tycker att den är smaskens och jag tycker att den är kul! Ekologisk och inga tillsatser! Kanske inte ett plus för att den är influgen från England... Får försöka hitta en Sainsburys när vi åker till London så får jag importera några själv! Eller är det en sån där grej som man inte får ta på planet?

Med Samuel så gjorde jag massa hemmagjord barnmat. Det borde jag göra nu också. Nu har jag ju mixer och micro, så det borde inte vara några problem. Kokade äppelkräm till honom häromdagen. Han blev helfrälst och jag kände mig duktig!

Koka 4 medelstora äpplen skurna i bitar med en halv deciliter vatten i 3 dl vatten med en kanelstång- när äpplena är mjuka, häll över i en mixer. När det är en mixad pure,häll i en redning på 2msk vetemjöl och lika mycket vatten. koka upp igen. servera ljummen eller kall med mjölk.

Inga kommentarer: