torsdag, maj 25, 2006

Ute regnar det och inne ser det ut som krig

Idag har vi inte gjort nånting.. Förutom att jag har städat källarförrådet, det tog all energi jag hade. Fick för mig att jag skulle sortera bäbiskläder. Varför? Jag vet inte. Ett sätt att hantera att alla får sitt andra barn utom jag kanske. Sorg...

Samuel har hällt ut alla sina dinosaurier på golvet. I vardagsrummet. Tillsammans med pussel och memory och ett och annat mjukdjur. Det ser ut som att någon har kräkts leksaker här.

Just nu har jag två favvosajter som måste besökas varje dag, www.tjuvlyssnat.se och Overheard in New York. Roligt att tjuvlyssna!

När jag köpte mat hämtmat på thai/korvmojjen i Gubbis igår, frågade en äldre man en yngre förmåga i dreads och väldigt hängiga braller om det var skönt att ha byxorna så där. De diskuterade fram och tillbaka och jag stod och log. Tillslut gav jag mig in i samtalet med att säga att mina elever som har hängbraller, säger att man alltid måste ha en hand på skärpet för att de ska sitta uppe. Dreadsförmågan vände sig mot mig och sa uppriktigt förvånat, "Dina elever? Hur gammal är du?" "33" svarade jag sanningsenligt. " Du ser inte ut att vara en dag över 25!" Sa han med dreadsen, och vände sig mot den äldre mannen, "ELler hur!" Jag tackade och gick. Ute på torget kunde jag fortfarande höra dem diskutera min ålder. Leendet håller i sig fortfarande.

Inga kommentarer: