tisdag, maj 23, 2006

Jag har inte varit så bloggsugen...

men nu är jag det.
Först vill jag hälsa Samuels två nya tremänningar välkomna hit till världen! Lilla Lova som föddes förra måndagen och en liten än så länge namnlös kille som föddes idag vid 16-tiden. Samuel fyller ju fyra på lördag så många maj-barn blir det.

Annars har jag blivit besatt av att virka! Det är hejdlöst roligt, jag vet att det låter ganska motsägelsefullt men det är sant. Virkar en liten bäbismössa i grönt och rosa.

Det ska bli så otroligt skönt med helg snart igen, kort vecka denna vecka. Och innan man vet ordet av så är det SOMMARLOV. Mentalt sitter jag på verandan på Ingrids (min och systers sommarstuga heter Ingrids, efter tant Ingrid som ägde den när vi var små. Vi brukade gå till henne och sitta på hennes trapp och dricka festis. Såna där trekantiga tetrapak). Där sitter jag och dricker thé och läser en bok! Och kanske virkar. Eller har jag kanske fått upp laptoppen för att skriva på min text? Vem vet. Skönt ska det bli i alla fall!

Inga kommentarer: