fredag, juli 29, 2005

Roliga saker som Samuel sagt under sommaren

Följande är taget ur min treåriga sons mun:

-Jag kan inte plata med dom hära! (håller i sina framtänder med tummen och pekfingret). Dom funkar inte. Vi måste köpa nya!
Detta sa han när jag frågade vad en flicka heter och han inte kunde uttala hennes namn.

-Hoffa, hoffa! Vi måste söpa ny bil, den hära är tasig!
Sagt när mormor inte kunde sätta fast hans säkerhetsbälte.

-Vem var det? Frågade Samuel mig efter vi handlat på Mac Donalds.
-En flicka som jobbade där.
-Jobbade?
-Ja, du vet som vuxna gör för att tjäna pengar.
-Säna pengar?
-Ja, så man kan köpa mat och leksaker och sånt.
Samuel funderar länge. Sen kommer det.
-Oteej då! Jag kan väl jobba då!
Jag skrattar så att jag håller på att köra av vägen. Och säger
-Men lilla vännen, inte behöver du jobba det gör ju mamma och pappa.
-Nicole kan hjälpa mig! Slår Samuel fast. Nicole är hans treåriga kompis från dagmammman.

Inga kommentarer: